O projekcie
Penderecki's Garden to wirtualna przestrzeń, miejsce, w którym poznasz jego gospodarza – wybitnego polskiego kompozytora Krzysztofa Pendereckiego – jego twórczość, biografię, inspiracje i największe pasje.
Osią projektu jest cyfrowe odwzorowanie Ogrodu w Lusławicach – wielkiego pozamuzycznego dzieła kompozytora zrodzonego z miłości do botaniki. Wykorzystaliśmy zaawansowaną technikę laserowego skanowania przestrzeni, by osadzić w niej muzykę Krzysztofa Pendereckiego i dźwięki natury, ulubione drzewa kompozytora i arcydzieła nowoczesnej kultury, wspomnienia przyjaciół i wybitnych interpretatorów, tworząc namiastkę fascynującego uniwersum Krzysztofa Pendereckiego.
Wejdź do Ogrodu Pendereckiego. Obserwuj, jak rozkwita.
-
ProducentInstytut Adama Mickiewicza
-
PartnerEuropejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach
-
Ambasador projektuElżbieta Penderecka
-
RedaktorJan Topolski
-
Konsultacje merytoryczneprof. dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz, Jadwiga Kania
-
Projekt i wdrożenieHuncwot
Podziękowania: DUX Recording Producers, Instytut Polski w Lipsku, Instytut Polski w Brukseli, Ambasada RP w Singapurze, Ambasada RP w Ottawie, Konsulat Generalny RP w Toronto, The Fullerton Hotel Singapore, Meise Botanic Garden
Sfinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022.
Bibliografia
Regina Chłopicka, Krzysztof Penderecki między sacrum a profanum. Studia nad twórczością wokalno-instrumentalną, Akademia Muzyczna w Krakowie, Kraków 2000.
Przemysław Ćwikliński, Jacek Ziarno, Pasja. O Krzysztofie Pendereckim, BGW, Warszawa 1993
Agnieszka Drotkiewicz, A Change in the Perspective. Krzysztof Penderecki’s Luslawice Garden, trans. by Joanna Figiel, online: Magazyn Przekrój: https://przekroj.pl/en/culture/a-change-in-perspective-agnieszka-drotkiewicz [2019].
Iwona Lindstedt, Three Composers: Penderecki, online: Ninateka https://ninateka.pl/kolekcje/en/three-composers/penderecki [2013].
Krzysztof Penderecki, Głos ludzki jest najważniejszym instrumentem, rozmawiała Anna Bernat, online: PAP: https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C615722%2Ckrzysztof-penderecki-glos-ludzki-jest-najwazniejszym-instrumentem.html [2019].
Krzysztof Penderecki, Labirynt czasu. Pięć wykładów na koniec wieku, Presspublica, Warszawa 1997.
Krzysztof Penderecki, Saga rodzinna, wysłuchali Katarzyna Janowska, Piotr Mucharski, opowieść z udziałem Elżbiety Pendereckiej, Znak, Kraków 2013.
Krzysztof Penderecki, Penderecki, t. 1: Rozmowy lusławickie, rozmawiał Mieczysław Tomaszewski, Bosz, Olszanica 2005.
Wolfram Schwinger, Krzysztof Penderecki: his Life and Work, trans. by William Mann, Schott, London 1989.
Studies in Penderecki, edited by Ray Robinson and Regina Chłopicka, Prestige Publications, Princeton 1998–2003, vol. 1–2.
Mieczysław Tomaszewski, Penderecki. Bunt i wyzwolenie, PWM, Kraków 2008–2009, t. 1–2.
Mieczysław Tomaszewski, Krzysztof Penderecki and His Music: Four Essays, Akademia Muzyczna w Krakowie, 2003.
Wydawca pragnie podziękować wszystkim właścicielom praw autorskich za ich życzliwą zgodę na zamieszczenie materiałów. Jeśli pomimo naszych gruntownych badań i poszukiwań jakaś osoba uprawniona do takich praw została pominięta, wszelkie zasadne roszczenia zostaną przez nas uwzględnione w zgodzie ze zwyczajowo przyjętymi warunkami.